Selasa, 6 Januari 2015

16 CARA MAKAN SUPLEMEN SHAKLEE




sangat - sangat lama tak update blog...now move on..

sebelum ke topik asal ingin saya bercerita sedikit tentang SHAKLEE PROMOSI BULAN 

JANUARI '15

sangat - sangat mengujakan...

double triple promo .. mana tak dashat






jadi jika anda semua inginkan pembelian jimat jom hubungi saya di

013-9194486  ( MAR )

super duper gempak abes harga 

( bg yang layak ;) 


oke back to topik


saya  rasa masih ramai lagi yang tertanya tentang 

BAGAIMANA CARA NAK MAKAN SUPLEMEN SHAKLEE 

oke ade beberapa vitamin sahaja saya sediakan dibawah

yang saya rasa kebiasaannya customer ambil..

VITALEA

1-2 biji sehari, selepas makan . Waktu terbaik selepas sarapan dan selepas makan malam

Bagus diambil bersama VIT C 

VITA C 

1-2 bj sehari  . Waktu terbaik selepas sarapan dan selepas makan malam

Bagus diambil bersama VITALEA 

* ( kebiasaan SAYA kalau selesama/demam/sakit gigi terus ambil 2 biji )
try buat tengok kesan pada diri anda pula.. :)

B COMPLEX

1 bj sehari selepas makan . Selepas serapan / makan tengahari

ZINC COMPLEX

1 bj sehari sebelum sarapan


ALFALFA COMPLEX 

2-4 bj permulaan , jika masih tidak dapat hasil yang diingini , boleh naikkan dose 

max 10 bj sehari. 

p/s : jika ibu menyusu mesti monitor najis baby sebab takut baby tak tahan dan bimbang cirit.

ESP

sehari tidak boleh melebihi 3 sudu besar. boleh dicampur bersama minuman kegemaran

ex : milo,koko,sunquick,jus

TIDAK BOLEH bersama KAFEIN / BANCUHAN AIR PANAS 

kebiasaan 250-300 ml 

* ( kebiasaan saya bancuh bersama sunquick 400 ml )

OSTEMATRIX

2 bj sekali makan - 2 kali sehari

selepas sarapan dan selepas makan malam

* ( kebiasaan saya ambil 4 bj sebelum tidur )

OMEGA GUARD


1-2 bj sekali sehari. Jika kanak - kanak boleh dipecahkan sebiji kedalam bubur/susu

LECITHIN

3 bj sekali makan 2 kali sehari ( 6 biji sehari )

GARLIC

2 biji sehari sekali makan

GLA 

2 biji sehari sekali makan.Setiap hari walaupun haid.Berhenti jika pregnant

COLLAGEN POWDER 

1 hari satu sachet.

* boleh juga selang sehari 1 sachet

VITA E 

1 biji sehari sebelum tidur

AJHT

2 bj sehari selepas makan

CHEWABLE VITA C PLUS ( 100mg )

1 bj sehari untuk kanak - kanak 1 tahun keatas

jika dewasa 3-5 bj DIHISAP 

MEALSHAKES

1/2 sudu teh sehari untuk 1-3 tahun

3 tahun keatas 1 sudu teh . boleh bancuh dalam susu / air minuman diorang 

KECUALI air yang BERKAFEIN.

BANCUH DENGAN PLAIN WATER .

untuk DEWASA : sehari tidak lebih 4 sudu besar.1-2 sudu untuk 1 bancuhan.

boleh diminum bersama ESP/PD OR ape saja minuman KECUALI BERKAFEIN.



P/S : jadual pengambilan ini hanyalah cadangan.boleh diubah mengikut kesesuaian

tubuh badan masing-masing.

yang paling penting harus tahu vitamin mana yang sesuai diambil atau dielakkan ambil bersama



OSTEMATRIX TIDAK BOLEH DIAMBIL BERSAMA VITALEA

VITALEA TIDAK BOLEH DIAMBIL BERSAMA SUSU / ESP

ALFALFA TIDAK BOLEH DIAMBIL BERSAMA VITA E


jika anda ada sebarang pertanyaan atau ingin membuat pembelian atau 

menjadi ahli bersama grup saya boleh hubungi saya di 

013- 919 4486 ( MAR ) 









Tiada ulasan: