Rabu, 13 Ogos 2014

KESIHATAN DI MALAYSIA

bismillahirrahmanirrahim...

REALITY IN MALAYSIA

terpanggil untuk manaip entry ini sebagai pengetahuan semua pembaca bahawa malaysia ialah sebuah negara yang maju TETAPI mempunyai pelbagai masaalah kesihatan hasil dari gaya hidup yang tidak sihat juga masaalah pencemaran yang makin memburuk akibat arus kemodenan.
setelah melihat di beberapa blog kesihatan  yang lain apa yang saya boleh kongsikan disini ialah keadaan kesihatan rakyat malaysia terlalu membimbangkan...seram sejuk tangan yang sedang menaip gerun dengan statistik dari WHO( pertubuhan kesihatan dunia.) juga dari doktor-doktor pakar.

Berdasarkan kajian WHO malaysia ialah negara PERTAMA  di ASEAN dan negara KEENAM di RANTAU ASIA PASIFIK yang mempunyai masaalah obesiti dikalangan penduduk.Lebih kurang 16.8 juta rakyat malaysia mempunyai masaalah kegemukan.Dengan erti kata lain lebih kurang separuh separuh dari rakyat  Malaysia menghidap obesiti.Berdasarkan data penyelidikan juga menunjukkan kadar kematian akibat obesiti amat tinggi setiap tahun.
Bertahun lamanya para penyelidik membuat kajian bahawa pelbagai kompilasi penyakit  boleh dihidapi akibat dari berat badan yang berlebihan sekaligus memudaratkan kesihatan.
Selain dari ini penyakit seperti jantung , kencing manis , darah tinggi dan kanser juga dicatatkan..

sila lihat statistik







sila klik dibawah











di atas adalah antara penyakit yang makin meningkat di malaysia...

dari pembacaan saya telah banyak produk kesihatan di Malaysia tapi satistik penyakit makin bertambah.Dimanakah silapnya??
sedangkan kesedaran masyarakat untuk berubah juga makin meningkat...
mungkinkah anda percayakan mitos yang mengatakan sistem badan lebih baik tanpa suplemen @ makan tambahan??
sedarkah anda semua bahawa setiap saat kite terdedah dengan pelbagai bahan kimia juga makanan yang tidak berkhasiat...atau mungkinkah
 produk kesihatan yang anda gunakan  ini bukan secara semulajadi ?
saya selaku dealer shaklee yang sah ingin memberi jaminan bahawa shaklee adalah semulajadi dan setiap ramuan dikaji selidik  oleh pakar juga  menggunakan ramuan terbaik.seandainya ramuan atau bahan tersebut tidak melepasi piawaian maka produk tersebut tidak  akan dikeluarkan disebabkan  itu ada sesetengah produk yang kadang ada dan kadang tiada(chipsmore).
selain itu ingin saya kongsikan lagi bahawa jika anda mengambil ubatan hospital anda boleh mengambil suplemen tetapi anda tidak dibenarkan sama sekali berhenti terus ubatan hospital.pengambilan ubatan anda mungkin akan diturunkan dosnya jika keadaan kesihatan anda terkawal.
Tujuan pengambilan suplemen @ makan tambahan ini  bukan menggantikan ubat ,  bukan merawat penyakit anda tapi membaiki sel dalam badan sesuai dengan keadaan dalamn anda..

MENGAPA HARUS MEMILIH SHAKLEE??
hak memilih di tangan anda ingin saya nyatakan bahawa shaklee mempunyai harga yang jimat , produk yang bermutu,selain itu shaklee telah lama bertapak di dunia dan merupakan brand suplemen yang pertama di US yang kekal bertahan sehingga hari ini.

saya doakan anda semua akan lebih terbuka lagi dengan sedikit pencerahan ini...jika anda memerlukan suplemen tambahan ini jangan malu @ segan untuk terus hubungi saya kerana misi saya ialah membantu lebih ramai lagi rakyat malaysia menjadi lebih sihat kerana kita berhak untuk hidup lebih lama untuk beramal ibadah Yang Maha Kuasa...jodoh,ajal, maut dan rezeki di tangan Allah Taala...yang pasti hambanya wajib berusaha sedaya mungkin.

silakan kongsi bersama kawan dan jagan lupe klik LIKE 
thnx to all :)
always smile
supervisior shaklee to be 
mardhiahzulkifli

Tiada ulasan: