Selasa, 8 Julai 2014

BERPUASA DENGAN LEBIH STAMINA

alhamdulillah sekarang umat islam sedang menjalani ibadah berpuasa...semoga kita semua berjaya hingga ke penghujungnya...
hanya sedikit perkongsian yang ingin dicoret iaitu tentang cara saya bersahur...yang mana alhamdulillah dilalui tanpa rasa lapar & dahaga yang keterlaluan...
saya ambil beberapa kurma & segelas ESP+ jus anggur marigold...
walaupun saya dah membuang 2x pagi  tadi hasil pengambilan HERBLAX mlm tadi...saya masih maintain...sebenarnya  saya mempunyai gastrik yang kadang terpaksa menahan sakit perut akibat asid terlalu banyak dalam perut tetapi setelah mengambil produk shaklee alhamdulillah kesihatan makin baik...

Dari sudut sains, kandungan protein di dalam kurma adalah lebih kurang 2.5%, serat 8.0% manakala kandungan gulanya pula adalah sangat tinggi, yakni sehingga 63%, majoritinya adalah glukosa. Lemak yang terkandung di dalamnya pula adalah sangat sedikit iaitu sekitar 0.4% sahaja. Kurma juga terkenal dalam dunia perubatan tradisional memandangkan ia juga kaya denga zat besi, kalsium, fosforus, sodium, potassium, vitamin A, C dan niasin.

KURMA

*Paling pantas diproses dan diserap, sekaligus memberikan tenaga segera
*Kaya dengan serat dan potassium
 *Penguat memori
 *Baik untuk wanita mengandung/bersalin
*Penawar Racun
*Merawat penyakit
*Mengubati gangguan usus dan sembelit



ini pula adalah antara testimoni yang bersahur dengan esp...






terasa sangat kelainan bersahur dengan ESP+ kurma...anda boleh rasai sendiri kelainan yang kami semua rasa...pilihan di tangan anda 

ingin merasai sendiri kelainannya...insyaallah belum terlambat lagi...ESP nie mampu bertahan sehingga lebih kurang 2 bulan...lebih kurang 850 gram = 1 canister...

boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan
013-9194486

sila klik untuk mengetahui  lebih  lanjut lagi tentang ESP
http://mardhiahzulkifli.blogspot.com/2014/06/esp-manfaatnya.html

salam kasih sayang dr saya untuk semua pembaca tersayang...






Tiada ulasan: