Selasa, 7 Oktober 2014

MANFAAT PROTEIN ESP SHAKLEE

salam sayang readers...

fuh...dah lame x update blogkan almaklumlaa  kengkadang sibuk mengalahkan bini PM...

gurau jerlaa.. :)

hehe sebenarnye saya masih lagi  xcited yang tak berhabisan  nih
 belum terlambat lagi  untuk saya nak war - warkan di sini bahawa 

anda smua sangat beruntung sekarang nih kerana 
SHAKLEE buat promosi 

ESP BELI 6 DAPAT 7!!!!

giler tak xcited...
serius sy cakap saya sebenarnye
dah berjangkit ngn my nanny  shaklee
setiap kali berESP 
feeling die tuh lain macam sikit...
feel gojes,flawless..
ishk tak tahulaa nak cakap
mungkib sebab saya 
yang ber ESP kn???

haa...
anda nak cuba tak??

kalau anda nak feel macam saya silalaaa
call saya yee..
saya akn bantu anda dapatkan feel
anda  rasai sendiri 
BONUS dari feel 
anda tue....
:)


ingin saya share sikit disini 
manfaat ESP NIh..
percayalah 
yang die nanny paling sweet sekali kat dunia nih...
thnx sis
:)

secara ringkasnya manfaat ESP nih...


1. Awet muda- wow! semua orang mahu muda, kelihatan muda dan merasai muda. Sudah pasti. ESP membantu kita mencapai impian dan tujuan ini kerana dalam ESP ada protin.

2. Baik untuk hormon – kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah risiko osteoporosis, dan sakit jantung

3. Baik untuk prostat – Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus, dan pembesaran prostat.

4. Kulit remaja- Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.

5. Pembekal tenaga- membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, imsomnia dan tekanan.

6. Membaiki pigmentasi – Membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.

7. Membaiki memori- meningkatkan kualiti memori, vialiti, dorongan seksual dan rangsangan.

8. Membanyakkan susu ibu- Sumber utama susu ibu adalah protin. Dan ESP adalah protin terbaik untuk dibekalkan kepada ibu yang menyusu.

9. Kesihatan ibu mengandung dan janin- Janin membesar dengan cepat. Tisu-tisu memerlukan protin untuk berkembang. Bila si ibu mengambil ESP dalam diet harian, ibu juga membekalkan kebaikan dan membantu perkembangan janin dengan lebih baik.

10. Menyediakan sumber tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana miliki indeks glisemik yang rendah

11. Sangat mudah dihadamkan. Dan tidak membebankan sistem penghadaman.


ade banyak lagi sebenarnya manfaat ESP nih...daaa tak tercerita daa sebab BEST SANGAAT!!

auch..!! ade lagi laa...
macam mana nak bancuh ESP nie yee??

ESP  boleh dibancuh dengan apa-apa minuman yang bersuhu bilik atau suam-suam kuku mahupon sejuk. Jangan sesekali minum ESP bersama minuman panas mahupon teh dan kopi. Setiap hari boleh ambil 3-6 sudu besar ESP.saya kongsikan disini sesuatu yang  terbaiklaa dari ESP !!!




ada lagi info yang sangat menarik tau !!!  APA DIA???  haa...tahu tak... satu hidangan ESP bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric, dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia. HANYA ada di dalam ESP keluaran Shaklee je tau...
KENAPA penting  ambik ESP ni? ESP nie protein kan?? Okay, saya kongsikan sebab kenapa pentingnya protein & ESP nie...






Protin adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi. Maka, setiap organ kita memerlukan protin. Kekurangan protin menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon, dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa kepada kematian.
Protin terdiri lebih daripada 20 jenis asid amino yang setiap satunya akan menghasilkan jenis protin yang berbeza mengikut kepada keperluan protin dan enzim yang diperlukan oleh tubuh manusia. Terdapat asid amino tertentu yang dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh manusia. Ia dikenali sebagai asid amino tak perlu. Manakala asid amino yang tidak boleh dihasilkan oleh manusia dan harus diperoleh daripada diet harian dikenali sebagai asid amino perlu.

PENTINGKAN PROTEIN UNTUK BADAN KITA?? :)  Apakah perbezaannya ESP dengan soya jenama lain.
Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protin berasaskan kacang soya. Hakikatnya, pengasingan protin yang pertama ini dicipta oleh Dr Shaklee pada awal 70-an. Wow! masa ni saya belum lahir. Tapi ESP dah lahir. Hebat kan? ESP ini diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protin yang tinggi yang pernah dihasilkan.



Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi “non GMO” (non genetically modified organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Shaklee menggunakan proses persijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IPP) untuk memastikan kacang soya yang digunakan adalah bebas daripada pendedahan perubahan genetik, daripada benih sehingga kepada pengeluarannya. Tambahan pula, setiap 850g (satu tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.
esp best

ESP dari Shaklee ini merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino perlu yang penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur tidak kiralah tua mahupon muda ^_^.
ESP
Sesetengah protin soya diproses dengan alkohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan.
 Tapi ESP?   ESP dicuci dengan air yang bertapis untuk mengekalkan isoflavones genistein dan daidzein yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya.
Kandungan Indeks Glisemik (GI) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai juga kepada pengidap kencing manis. Walau ia rasa manis, tapi bukan manisnya itu kerana gula. Dan ia memang selamat dan sesuai untuk pengidap kencing manis.


indeks glisemik

Tahu TAK  apakah indeks glisemik? Indeks glisemik menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah. Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai indeks glisemik (GI) yang tertinggi manakala karbohidrat dengan GI yang rendah pula memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan anda. Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangkamasa panjang. Juga untuk memberikan badan kekal dengan tenaga yang berpanjangan.



saya bawakan pada anda testimoni pengguna...










saya juga bawakan pada anda kombinasi yang sangat hebat...

contact saya untuk harga terbaik...

khas untuk customer tersayang...

kerana...

kesihatan anda tanggungjawab kami..  :)



anda berpuas hati dengan penjelasan saya...

sedekahkan LIKE anda tanda sokongan anda pada kami...  :)


dapatkan konsultasi dari saya

mar
# mtbe
013-9194486





2 ulasan:

Anira Abdul berkata...

Setuju!!!!

I pun rasa feeling2 gojes gitu lepas amalkan ESP ni.

alias mardhiah berkata...

yes!!! hanya yang minum sahaja tahu macam mana feel right??
sesiapa yang belum tue...meh try sekali.. :)