Khamis, 4 Disember 2014

INFUSED WATER BERACUN ??



OPS kenapa infused water beracun??


haa kebelakangan nih kita tengok ramai yang buat infused water nie kan termasuklah saya sendiri..

dikatakan infused water ini boleh menurunkan berat badan dan macam - macam lagi khasiatnya..

saya terbaca post tentang infused beracun ne di facebook dan saya merasakan

ini adalah kewajipan saya untuk memanjangkan di blog untuk pengetahuan pembaca kerana saya 

juga pernah menulis post tentang infused water ini..

apakah maksud infusion ??


infusion ialah satu proses mengekstrak  sebatian kimia / perisa dari bahan tumbuhan dalam pelarut

seperti air,minyak / alkohol dengan membenarkan bahan untuk kekal terapung didalam

pelarut.

menurut kajian , tubuh badan manusia lebih mudah absorb kepada apa - apa

yang berbentuk cecair.oleh itu ,

ramai pakar kesihatan mengesyorkan infused water untuk tujuan detok.

TAHUKAH ANDA ??


buahan - buahan dan sayuran / herba yang terdapat dipasaraya mengandungi 

racun serangga yang amat tinggi contohnya :- pesticide untuk mengekalkan 

kecantikan barang - barang tersebut bagi menarik pelanggan untuk membeli.

ini SANGAT - SANGAT BERBAHAYA kerana..

jika anda menggunakannya untuk infused water anda sebenarnya telah

menyedut/mengekstrak racun - racun yang terdapat didalamnya lalu minum.

untuk mengelakkan ini berlaku..

kita disarankan untuk menggunakan bahan - bahan  organik/ jika sukar anda boleh menggunakan 

buahan - buahan biasa TETAPI...

sebelum itu, anda harus / wajib membasuh  bahan - bahan yang akan anda gunakan nanti dengan 

soda bikarbonat aluminium free / boleh juga menggunakan cuka.
pencuci serbaguna yang semulajadi 

anda juga boleh menggunakan BASIC H keluaran shaklee .


















akhir sekali, berhati - hatilah dalam memilih bahan - bahan untuk membuat infused water.

terutama strawberry yang mungkin menggunakan racun yang tinggi untuk kelihatan kekal cantik.



sekian dari saya ..

selamat beramal dan silakan share jika anda rasa ia bermanfaat..

untuk dapat sebarang vitamin shaklee atau BASIC H 

anda boleh hubungi saya ditalian

013-919 44 86 ~ MAR














Tiada ulasan: