Selasa, 2 September 2014

TIPS UNTUK START MLM ( BISNES PASARAN BERANGKAI)

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..

hari nie saya nak kongsikan beberapa tips sebelum anda mulakan bisnes MLM..
pelbagai jenis perniagaan ada dipasaran anda pun mesti teruja untuk mencari duit lebihkan??
jangan sampai anda terjebak dengan MLM yang berat sebelah okay...jom hadam dulu pasal MLM nih..:)

ada 4 faktor yang perlu anda pertimbangkan sebelum anda memulakan bisnes berangkai nih..


1) Pilih syarikat yang sudah mantap & kukuh kedudukannya.Kebiasaannya sudah beroperasi lebih daripada 10 tahun.Jika syarikat itu sudah beroperasi sekian lama, syarikat itu pastilah sudah menubuhkan 1 sistem yang berkesan yang boleh menjamin ketahanan & kehidupan syarikat itu.Selain itu, jika syarikat itu dioperasikan antarabangsa sudah tentulah ia mempunyai kelebihan tambahan.Ia mampu bersaing dengan syarikat yng lain di peringkat antatabangsa.Teliti juga rekod prestasi syarikat pada tahun -tahun yang lepas. Pemasaran berangkai merupakan perniagaan yang berdasarkan orang ke orang. Pilihlah syarikat yang bukan  hanya mementingkan keuntungan tapi mementingkan kebajikan para usahawannya.







2) Kenal produk - Setelah anda teliti tentang syarikat & yakin bahawa syarikat itu memenuhi criteria yang anda inginkan pilih pula jajaran produk yang dipasarkan. Pilih produk yang digunakan dalam kehidupan seharian.Produk penjagaan kesihatan , produk penjagaan rumah tangga , produk yang biasa digunakan harian menjamin pembelian ulangan. Pastikan produk berkualiti tinggi.Gunakan sendiri produk itu sebelum anda menjualnya.Harus anda ingat Jika anda tidak percayakan produk maka, tak mungkin anda dapat memujuk orang lain untuk percayakan produk anda.



3) Anda harus memilih rancangan pampasan yang memberi ganjaran kepada mereka yang berusaha gigih.Berhatilah dengan segelintir golongan manusia yang menggunakan orang lain untk mendapatkan wang.Pilih rancangan pampasan @ pemasaran yang praktikal & dapat dicapai.Terdapat segelintir syarikat yang rancangan pampasannya sangat baik & memberangsangkan hanya diatas kertas sahaja.Dari segi  kenyataannya tiada siapa yang mencapai pangkat tertinggi @ memperolehi pampasan yang begitu tinggi atau lumayan.Pilihlah  rancangan yang terbukti boleh dicapai.




4) Anda mungkin menjumpai syarikat yang baik , punyai produk yang cemerlang & rancangan pampasan yang saksama tetapi tidak mempunyai kakitangan yang cekap .Kelebihan yang diatas tiada maknanya.Seratailah  kepimpinan atasan yang baik.Perhatikan kepimpinan , kecergasan serta kesungguhan mereka.Perhatiakn juga samaada mereka begitu bersemangat terhadap produk-produk mereka & kejayaan.Apabila anda baru sahaja menceburi bidang pemasaran berangkai sangat-sangat penting mendapat sokongan kepimpinan yang baik & sanggup memberikan pilihan.Kepimpinan yang baik akan mewujudkan sistem yang baik untuk penggadaan & penggadaan merupakan kunci dlam pemasaran berangkai.Jika anda tidak mempunyai sisten untuk menggada maka multiplikasi tidak mungkin akan berlaku pada masa akan datang.



Akhir sekali anda perlukan sikap yang betul minat untuk belajarkeazaman dalam mencapai kejayaan & kecemerlangan dalam pemasaran berangkai.Dengan ciri-ciri yang ada ini & kempulan yang betul insyaallah mampu menjadi jutawan @ usahawna yang berjaya.insyaallah..

sedikit pandangan dari saya MLM shaklee sangat sangat sesuai untuk anda yang ingin menjana pendapatn..
dan kumpulan kami juga sangat-sangat terbaik jika anda decide untuk pilih shaklee..
mempunyai susur galur yang strong dalam shaklee..menitik beratkan amalan kerohanian..menjemput rezeki dengan cara yang sangat-sangat halus..dalam kumpulan kami antara sideline sangat membantu..berkongsi cerita cara..saling memberi teguran..misi kami berjaya dunia & akhirat..











sekian..
sekiranya anda sudah mempunyai keputusan untuk bersama kumpulan kami menjana pendapatan disamping mencari keredhaan ilahi..
sila hubungi saya
013-9194486
mardhiah

~we here in shaklee to change peoples live~



Tiada ulasan: